Hard work work

Låtsas som att jag inte varit borta i flera månader och går rakt på sak: jobbet.
Att jobba på den största lilla krogen i Nora ger både stress och lycka i en svettdrypande cocktail, dagen blir lite som den själv vill. Det finns inte alltid glas på plats i baren, diskaren sitter och sminkar sig, det är fem personer i köket varav en lagar mat och resterande fyra lägger upp tallrikar. Effektivitet personifierat med andra ord.

Ibland är man helt själv med både inne- och uteserveringen, vilket skapar total kaos och komplett oreda, men det är de små stunderna av komplett lycka i katastroferna som gör det värt att jobba. Det och dricksen.

Kom in ett sällskap varav två var nygifta och resterande fyra vittnen. De hade beställt tårta till efterätt, en enkel bröllopstårta. När maten dukats av och kaffet stod klart, kom tårtan fram i köket. Det läggs upp på fat och mitt hjärta sjunker till testiklarna och tillbaka när jag läser på glasyren: Grattis på födelsedagen.

Det täcktes senare med en strimma chokladsås, och allt som blev kvar i texten var "Grattis", långt ute till vänster på tårtan.

Priceless

Kommentarer
Postat av: vendela

vilket fail med tårtan där.

2009-07-19 @ 23:42:45
URL: http://mokey.blogg.se/
Postat av: S

Jag Dog.

2009-07-26 @ 00:17:44
Postat av: Evyyy

MOhahahah så äckelroligt så det finns inte!

2009-09-06 @ 20:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0